HTML

VillanyVerda - Elektromos Autó Magyarországon!

A REVA elektromos járművek hivatalos blogja.

Várárolni kifulladásig!

Friss topikok

VillanyVerda flottákkal az élhetőbb városokért

2009.05.08. 11:45 VV01

Mindannyian tudjuk, tapasztaljuk mennyire megromlott városaink levegője, többek között a megnövekedett közlekedés okozta légszennyezés miatt. Nehezebben élhető, poros, füstös, szmogos levegőjű, zajos városokban élünk.

 

 

 

De ennek nem kell így lennie...!

Amikor valaki vásárol egy villanyverdát, akkor annak van egy jelentős mellékhatása: évente mintegy 2,5 tonna széndioxiddal csökkenti a levegő szennyezetségét! Ezzel sokat tesz a környezetéért, a gyermekeiért és persze saját magáért is. Természetesen nemcsak széndioxiddal, de korommal, nitrogénoxidokkal és egyéb égéstermékekkel sem terheli a környezetét! 

De ha egy magánember ennyit tud tenni a környezet tisztaságáért, akkor mennyit tud tenni egy vállalkozás, egy vállalat, egy intézet, egy önkormányzat?

Sokszorosát.

 

A WEP Peripherals egy IT perifériákat forgalmazó és szervizelő társaság. Környezet tudatosságuk nem ér véget az ROHS szabvány alkalmazásánál, vagy az e-hulladékok menedzelésénél: több mint 20 REVA-t vásároltak. Szervizeseik ezzel látják el munkájukat, ettől kezdve évente több mint 50 tonnával kevesebb légszennyezést okozva!

 

Az MTNL egy állami tulajdonban lévő telekommunikációs társaság, amelyik a karbantartó gépjármű parkját alakította REVA elektromos flottává. A több mint 20 villanyverda megvásárlásával tanúbizonyságát tette a légszennyezés mentes közlekedés iránti elkötelezettségének.

 

 

 

Indiában az ottani EMS-t India Post is használ REVA elektromos járműveket kézbesítő flottájában, sok tonna széndioxidtól kimélve meg földünket (és kevesebb mint ötödére csökkentve ezzel az üzemeltetési költségeit...)

 

 

 

A kérdés most már csak az: mit tesznek nálunk a cégek, intézmények és önkormányzatok azért, hogy városaink, környezetünk levegője tisztább legyen?

A lehetőség most már adott, elérhető az elektromos városi jármű...

 


5 komment

Címkék: gazdaság önkormányzat környezetvédelem elektromos autó életminőség flotta

A bejegyzés trackback címe:

https://villanyverda.blog.hu/api/trackback/id/tr911109608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Icácska 2009.05.08. 12:26:02

Minél többet nézem, annál jobban teccik:)

zpalotai (törölt) 2009.05.08. 13:49:59

Kedves Ica,

Én is így vagyok vele! :o)
A honlapon keresztül, vagy telefonon is lehet jelentkezni tesztvezetésre! :)

halaloszto 2009.05.12. 12:44:17

En ugy latom az uzleti celu felhasznalas egyszeruen gazdasagilag jobb.

Minnel tobbet megy a kocsi, annal tobb a megtakaritas, es a hasznalati haszon is. A fo koltseg meg a penz ami benne all, az meg csak az idovel aranyos.

Ha km-enkent 10ft a megtakaritas, es a 2Mft-re(amivel dragabb mint egy hasznalt kis benzines) evi 200000Ft a kamat, akkor 20000km-t kell menni vele evente, hogy a kamatot behozza. Egy uzleti celu felhasznalasnal erre meg van is esely!

vajk

ketkerek 2009.05.19. 09:24:31

Sajnálom, hogy negatív véleményem van, de gazdaságilag ez egy halott verzió jelenleg.
Az ólom akkumlátorral a 20 éves Puli szintjén van az egész, mégis 3m felett indul az ár, hiába azIndiai gyártás.
Ólom aksival évi 20'000 km-hez nagyon erőlködni kell (minden munkanap 80km, vagyis a max hatótáv). Ugyanakkor ennyi futás után lassan cserélhető is az aksi, a karbantartás is macerás.
Mifelénk hegyvidéken eleve nem is működik ez a verzió (tudom ez Debrecenben nem probléma).
A hatótáv végén gyanítom nem megy fel egy közepes emelkedőn sem 2 fővel meg némi vásárfiával.
Továbbá az ólom aksival gyanítom se fűtés se hűtés nem fér bele a teljesítménybe (ezek a lítiumos modellnél is elég neccesek lehetnek)

A lítiumos modell paraméterei már jobban hangzanak, de 7m az indulóár, úgy hogy még a fehér szín is feláras extra! (szerencsére a pohártartó alapáras :-))))
Gyorstöltővel, és pár tétellel simán 10m-ra jön ki a konfiguráció, a honlapon lévő árlista árkalkulációjával. A katalógusban olcsóbb árak vannak, de itt valami havi 36-e forintos aksi bérlet jön hozzá.

Igaz, hogy a kötelező olcsó, de erre már illik CASCO-t is kötni, az mennyi is? Vagy kérdezzem úgy, mennyivel több, mint egy benzines 4 kerekű motorkerékpárra?
A kötelező azért olcsó, mert villany, vagy azért, mert nem autó? Vagyis olcsóbb-e a kötelező, mint egy benzines négykerekű motorkerékpáré (hasonlóan kicsi teljesítménnyel, < 15 KW, és max 550Kg, pl új Ligier Ambra)?
Miért egy 1.4-es autóval hasonlították össze??? talán azért, mert azzal van egy árban, viszont nem egy kategóriában. Még egy 1l kisautó is óriás és fenevad ehhez képest.

Szerintem a párduc mintás extra (ára fél millió) jelzi, hogy ez egy divatcikk, nem a spórolás a lényeg.
Cégeknek pedig egyedi reklámot tesznek rá, lehet villantani mennyire zöld a cég.
Az viszont tény, hogy a lokális emisszió 0, a városi levegőnek jót tesznek ezek az autók.

Én viszont ha csak tehetem kerékpárral megyek dolgozni.
Az tényleg olcsó (de az sincs ingyen), és évente csak 50ml láncolajat fogyaszt. No meg én is "biomasszával" üzemelek.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.05.20. 20:20:00

@ketkerek: Minden véleményt szívesen fogadunk, hiszen azokból sokat lehet tanulni!
Tény: jelenleg ez a világon a legsikeresebb, legnagyobb számban eladott közúti elektromos jármű a REVA!
Az akkumulátorcsomag különleges, mélykisütéses, nagy terhelést viselő típus. 450-500 töltési ciklusig tartja meg a 100%-os töltésfelvevő képességét. Utána még kb. 150 ciklus, csökkenő teljesítménnyel. gyakorlatilag ez 2-3-4 évet jelenthet, illetve 35-40 ezer km-t. Az egyszerű karbantartását a fedélzeti számítógép segíti, központi vízellátása van.
20%-os emelkedőre van méretezve a kapaszkodó képessége, dombos, hegyes vidéken általában még vissza is kell programozni a regeneratív féket, ne töltse túl energiával az akkukat...
Természetesen van benne fűtés, opcióként klíma is rendelhető bele, sőt, rendelhető bele az igazán különleges, alacsony fogyasztású (tized annyi) félvezetős ülés hűtés-fűtés...!
Ma a modern Litium akkumulátorok még drágák, remélhetőleg folyamatosan csökkenni fog az áruk. Ipari gyorstöltőt flottát üzemeltető cégeknek érdemes beszerezniük. A L-ion típusnál létezik egy vásárlási opció: alacsonyabb vételár, ami csak a járműre vonatkozik. A litium akkucsomagot és az intelligens energia vezérlő rendszert tartós bérletbe adjuk,3-6 évre. A bérlet időtartama alatt teljes garanciát vállalva azokra!
A kötelező 12-17 eFt per ÉV. A Casco önrésztől függően 26-60 eFt per ÉV.
Sokféle autóval lehetne összehasonlítani, de elektromos csak ez az egy van! :)
A szemléltetés célja egy ÁTLAGOS második autóval történő összevetés. Lehetne 2000-es turbó dízellel is összevetni, azt is használnak sokan napi 30 km-re, egyedül ülve benne...
A REVA egy különleges, menő (cool) :) városi verda, amivel tiszta lelkiismerettel lehet közlekedni. Lokális emissziója ZÉRÓ, javítva városaink levegőjét. És 2-3 év alatt gazdaságilag is megtérül. :)
Én nem tehetem meg, hogy kerékpárral járjak dolgozni, de hétvégeken örömmel tekerek egyet a közeli erdőkben. A városban nem szívesen, sajnos (most még) sok autó füstölög benne...
süti beállítások módosítása